Sukces Site Firma Storytelling lubi dopracowane historie

Storytelling lubi dopracowane historie

4 min read
0
863
Program do mailingu

Storytelling stanowi jedną z najbardziej skutecznych metod marketingowych. Polega na stworzeniu specyficznych więzi z klientem, dzięki czemu chce on wracać do poznanej i wypróbowanej marki. Storytelling daje dużo możliwości producentom, jednak konieczne jest wykorzystanie go w odpowiedni sposób. Nie wszyscy potrafią do końca wykorzystać jego potencjał, a przez to wiele tracą.

Zadbaj o szczegóły w storytellingu

Storytelling zakłada stworzenie historii, która przebojem ma się wedrzeć w serce klienta. No właśnie – przebojem. Czyli musi być dopracowana w każdym szczególe. Powierzchowne stworzenie nieciekawej historyjki będzie raczej strzałem w kolano niż w dziesiątkę. Na co zwrócić szczególną uwagę podczas tworzenia historii storytellingowych?
Odbiorca naszej historii powinien być na tyle zainteresowany podaną mu historią, że będzie niecierpliwie czekał na jej zakończenie. Jak to zrobić? Odwołać się do jego zmysłów, do emocji i uczuć. Poruszone uczucia będą wyczekiwać na ostateczny wybuch.
Mowa tutaj nie tylko o pozytywnych, ale i o negatywnych emocjach – czy raczej tych, które powodują strach, które przygotowują na jakieś zaskakujące, być może niebezpieczne zakończenie.
Pamiętaj, że dobry finał to ten, który jest zaskakujący; którego nie można domyślić się na samym początku. Taki, który wywodzi się z tajemnicy.
Zadbaj także o to, żeby odbiorca miał do Ciebie zaufanie. Osiągniesz to, jeśli będziesz prawdziwy, autentyczny. Kiedy odbiorca będzie czuł, że jesteście w bliskiej relacji, że jest ważny i brany pod uwagę.

Postaw na odbiorcę

Storytelling to tworzenie angażujących treści. Jak w każdym dobrym narzędziu marketingowym także w storytellingu najbardziej istotne jest nastawienie na odbiorcę. Tworzenie tekstów historii, które nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością, które nie biorą pod uwagę potrzeb odbiorcy, nie pomoże osiągnąć sukcesu. Tylko nastawienie na odbiorcę i kierowanie się jego preferencjami oraz potrzebami może pozytywnie wpłynąć na odbiór treści.
Wydaje się to niemożliwe? Za trudne? Zabierające mnóstwo czasu? Wszystkiego można się nauczyć. Najlepiej z profesjonalistami w tej dziedzinie.

Załaduj więcej komentarzy
Load More By admin
Load More In Firma
Comments are closed.

Sprawdź również

Przewodnik po szybkim rozwodzie – jak najszybciej zakończyć małżeństwo

Rozwód to nie tylko trudna decyzja, ale także proces, który może być emocjonalnie wyczerpu…