Sukces Site Firma Jak działa system kontroli dostępu

Jak działa system kontroli dostępu

4 min read
0
1,547
kontrola

System kontroli dostępu to prosty i skuteczny sposób na uregulowanie ruchu pracowników na terenie firmy. Z jakich elementów powinien składać się taki system?

Jak zabezpieczyć pomieszczenia?

W każdej firmie są pomieszczenia, do których nie wszyscy powinni wchodzić. Najprostszym rozwiązaniem zapewniającym ochronę tych miejsc jest po prostu zamontowanie zamków w drzwiach i wręczenie kluczy zaufanym pracownikom. Takie rozwiązanie ma jednak spore wady – klucz może zostać bowiem zduplikowany, a my nie wiemy, kto dostał się do środka.

Dużo lepszym wyjściem będzie zatrudnienie ochroniarzy, jednak w takim wypadku powinniśmy liczyć się ze sporymi kosztami. Dlatego warto zainwestować w system kontroli dostępu, który gwarantuje doskonałą ochronę kluczowych pomieszczeń przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych.

Jak działa system kontroli dostępu?

System kontroli dostępu to zestaw urządzeń, dzięki którym do wybranych pomieszczeń mogą wejść jedynie właściciele specjalnych, elektronicznych identyfikatorów. Zasada działania takiego systemu jest bardzo prosta – wystarczy przyłożyć identyfikator do czytnika, który otworzy drzwi uprawnionej osobie. Na wygodzie i niskich kosztach zalety tego systemu się jednak nie kończą.

Administrator systemu może bowiem łatwo dowiedzieć się, kto i kiedy wchodził do najważniejszych pomieszczeń w firmie oraz jak długo w nich przebywał. System można więc połączyć z programem do ewidencji czasu pracy, by bez problemu i obaw o pomyłkę rozliczać pracowników.

System kontroli  dostępu – elementy

Najważniejsze elementy systemu kontroli dostępu to rzecz jasna czytniki oraz identyfikatory, które najczęściej przybierają formę kart lub breloczków. Czytniki za pośrednictwem sterowników łączą się z komputerem sterującym z zainstalowanym odpowiednim oprogramowaniem. Jeśli program odbierze informację o tym, że właściciel karty ma uprawnienia do wejścia do pomieszczenia, otworzy drzwi za pomocą elektrozamka.

Taki system można wzbogacić także o fotokomórki i kamery, które zarejestrują ewentualne nieautoryzowane wejścia przez otwarte drzwi. Istnieje również możliwość rozszerzenia systemu o przyciski sterujące, dzięki którym drzwi mogą być otwierane (a każda taka operacja jest rejestrowana w systemie) przez portiera lub ochroniarza.

Artykuł powstał przy współpracy z dostawcą systemów do ewidencji czasu pracy – firmą Generix

Załaduj więcej komentarzy
Load More By admin
Load More In Firma
Comments are closed.

Sprawdź również

Przewodnik po szybkim rozwodzie – jak najszybciej zakończyć małżeństwo

Rozwód to nie tylko trudna decyzja, ale także proces, który może być emocjonalnie wyczerpu…