Sukces Site Firma Identyfikacja wizualna, czyli jak budować spójny brand?

Identyfikacja wizualna, czyli jak budować spójny brand?

5 min read
0
1,119
brand

Relatywnie duża liczba niewielkich przedsiębiorstw zaczyna obecnie gwałtownie się rozwijać – jest to bezsprzecznie zasługa rozlicznych ulg oraz dotacji przeznaczonych na wspieranie tego właśnie sektora. Za rozwojem idzie jednakże konieczność wpasowania się w szersze niż obecnie gusta i dotarcia do możliwie największej ilości potencjalnych odbiorców? Jak jednakże tego dokonać w dzisiejszym, przeładowanym reklamami i uginającym się od ciężaru informacji świecie?

Okazuje się, że z pomocą przyjść identyfikacja wizualna!

Czym jest to tajemniczo brzmiące sformułowanie? Jak wyjaśnia ekspert z krakowskiego studia – Łobzowska Studioidentyfikacja wizualna się do szeregu działań mających na celu krystalizację oraz unifikację wszystkich symboli, znaków towarowych, opakowań oraz materiałów promocyjnych używanych przez określone przedsiębiorstwo. Aby możliwe było stworzenie spójnego brandingu, specjaliści ds. marketingu przygotować muszą koncepcję wizerunkową firmy od podstaw. Kluczem jest przygotowanie logotypu, który to będzie w sposób nienachalny oraz wysoce przejrzysty prezentował główny obszar działalności firmy.

Warto zadbać, aby stworzone logo było maksymalnie rozpoznawalne, szybko zapadało w pamięć, jak również – budziło same pozytywne skojarzenia. Tak wykreowany znak firmowy może zostać następnie wykorzystany do przyozdobienia korespondencji oraz materiałów promocyjnych – sprawi to, że zarówno obecni jak i potencjalni klienci będą kojarzyć daną grafikę i umieszczony obok niej tekst z naszym przedsiębiorstwem.

Unifikacja brandingu

Unifikacja brandingu to jednakże nie tylko logotyp, jak mogłoby się niektórym zdawać – to także ujednolicenie schematu kolorów opakowań, treści reklamowych, szaty graficznej strony internetowej oraz korespondencji z klientami. Nie należy także zapominać o zastosowaniu (lub też stworzeniu od podstaw) własnej czcionki, dzięki której klienci w kilka sekund odgadną, że otrzymali list, paczkę lub materiał promocyjny właśnie od naszej firmy. Po stworzeniu jednolitego, spójnego i ciekawego brandingu nie należy spoczywać na laurach. Konieczne jest przeprowadzenie testów na grupach przypadkowych osób w środowisku kontrolowanym i sprawdzenie, czy dla osób niezaznajomionych z naszymi działaniami promocyjnymi treści jakie chcemy przekazać są jasne oraz nienachalne. Dopiero, gdy opracowany logotyp, układ kolorów i czcionka przejdą pozytywnie weryfikację potencjalnych zainteresowanych, możemy przedstawić ją szerszemu gronu odbiorców.

Niezbędne jest jednak stałe monitorowanie tego, jak radzi sobie ona na rynku lokalnym i krajowym, gdyż nigdy nie jest za późno aby wprowadzić modyfikacje, przeprowadzić delikatny lifting elementów graficznych lub też odrzucić te, które negatywnie wpływają zarówno na generowane zyski jak i na zainteresowanie klientów. Nawet największe korporacje w pewnym momencie uznały, że to odpowiedni moment na odświeżenie wizerunku oraz zaprezentowanie się konsumentom w sposób, w jaki dana marka jeszcze nigdy nie była postrzegana. Jak pokazuje doświadczenie – eksperymenty w lwiej części przypadków wychodziły takim firmom jak najbardziej na dobre!

Załaduj więcej komentarzy
Load More By admin
Load More In Firma
Comments are closed.

Sprawdź również

Remonty i wykończenia mieszkań pod inwestycje – sukcesu na rynku nieruchomości

Rynek nieruchomości w Polsce od kilku lat przeżywa rozkwit, a inwestowanie w mieszkania st…