Znaczna ilość przyznawanych w ostatnich latach przez rząd przywilejów i ulg poskutkowała zauważalnym rozwojem sektora mikroprzedsiębiorstw. Osoby kreatywne oraz dysponujące choćby niewielkimi oszczędnościami coraz łaskawszym okiem spoglądają na możliwość założenia własnej działalności gospodarczej, jednocześnie starając się unikać wyniszczającej i stresogennej pracy w dużych korporacjach. Wybór ten wiąże się jednakże z podstawowym wyzwaniem, którym to jest wybór biura idealnie dostosowanego do potrzeb świeżo upieczonego przedsiębiorcy. Jak je wybrać?
Przestrzeń biurowa
Osoby samozatrudnione, które nie są w stanie nabyć lub zakupić własnej przestrzeni biurowej mogą zdecydować się na rozwiązanie optymalne, a więc na przekształcenie jednego z pokojów własnego mieszkania w siedzibę prowadzonego przedsiębiorstwa. Jest to sposób na poczynienie znacznych oszczędności na opłatach stałych jak również – uzyskanie maksymalnego komfortu realizacji zleceń oraz nawiązywania kontaktów z klientami biznesowymi w zaciszu własnych czterech ścian. Do minimum ograniczona jest w takim przypadku także konieczność dojazdów do klientów, co znacznie usprawnia pracę. Nie dla każdego jednak rozwiązanie takie okazuje się optymalne.
Po kilku latach prowadzenia działalności, kiedy to mamy już ugruntowaną pozycję na rynku, warto pomyśleć o przeniesieniu swojego biura w miejsce łatwiej dostępne dla klientów – na przykład do centrum miasta lub na jego przedmieścia. Mimo, że wynajem biura wiązać się będzie ze znacznym zwiększeniem kosztów utrzymania prowadzonej działalności, to jednocześnie znaleźć nas będzie mogła znacznie większa ilość potencjalnych interesantów, a co za tym idzie zauważalnie wzrosną generowane przez nas zyski. Nie warto rzucać się od razu na głęboką wodę, zwłaszcza jeżeli nie jesteśmy do końca zaznajomieni z popytem na świadczone przez nas usługi lub oferowane towary – optymalnym rozwiązaniem będzie zakup lub wynajem biura maksymalnie dwupokojowego, dobrze oświetlonego i gwarantującego dostęp do niezbędnych mediów.
Opłaty za media
Warto zadbać, aby zarówno prąd jak i woda były wliczone w cenę wynajmu lub czynszu, dzięki czemu będziemy mieli świadomość jak dużo przyjdzie nam każdego miesiąca zapłacić za prowadzoną działalność. Wiedza ta pozwoli nam także poczynić odpowiednie oszczędności oraz powiększyć fundusz inwestycyjny, dzięki któremu nabyć będziemy mogli na przykład wygodniejsze meble, lepszy osprzęt komputerowy, czy bardziej zaawansowane narzędzia do pracy. Nie zapominajmy też, aby biuro takie zlokalizowane było w miejscu, do którego będziemy mieli łatwy i relatywnie szybki dojazd. Unikniemy dzięki temu konieczności pobudki o godzinę wcześniej niż zwykle tylko po to, by dotrzeć do swojego miejsca pracy na czas.
Prowadząc własną działalność gospodarczą mamy ogrom możliwości rozwoju oraz prowadzenia firmy. Zarówno dopiero otwierając własne przedsiębiorstwo jak i poważnie myśląc o jego rozszerzeniu, postarajmy się wybrać dla siebie biuro o metrażu, lokalizacji oraz warunkach cenowych odpowiadających naszym wymogom i możliwościom, tak abyśmy jednocześnie nie musieli wszystkich zarobionych pieniędzy wydawać na opłaty oraz nie byli zmuszeni do pracy w ciasnym i źle oświetlonym lokalu.