W naszym języku pojawia się coraz więcej nowych pojęć. Jednym z nich jest fullfillment. Pod tym pojęciem można znaleźć nic innego jak outsourcing usług magazynowych oraz tych logistycznych. W dobie współczesnej trudno jest prowadzić sprzedaż internetową bez sprawnej logistyki. Można oczywiście zainwestować w profesjonalne zaplecze magazynowe, ale tak naprawdę nie jest to opłacalne. Przede wszystkim zwraca się to dopiero po dosyć długim czasie.
Poza tym mówimy tutaj o konieczności posiadania dosyć sporych środków finansowych. Dlatego też obecnie mamy do czynienia z bardzo korzystną alternatywą w postaci fullfillmentu. Działalność taka opiera się na przechowywaniu swoich towarów w firmie fullfillmentowej. Do owej firmy wysyłane są dostawy, a jeśli mamy do czynienia z konkretnym zamówieniem, to zlecana jest jego realizacja w konkretnym magazynie. Sklep internetowy działa tylko w zakresie obsługi klientów oraz zbierania zamówień.
Zalety fullfillmentu
Taka forma działalności słusznie zyskała obecnie bardzo sporą ilość zainteresowanych. Przede wszystkim należy wskazać na takie zalety jak:
– bardzo duża oszczędność czasu przy kompletowaniu zamówień jak również podczas wysyłki,
– sklep internetowy nie musi zatrudniać żadnych osób do obsługi magazynów,
– z uwagi na to, że magazyn fullfillmentowy jest zwykle otwarty do późnych godzin, to tym samym istnieje możliwość szybkiej realizacji zamówienia,
– można dowolnie zwiększać asortyment sklepu internetowego, gdyż wiąże się to tylko ze zwiększeniem wynajmowaniem powierzchni magazynowej,
– magazyny fullfillmentowe są bardzo dobrze przygotowane na różnego rodzaju szczyty sprzedażowe, a więc tym samym płynność działalności sklepu internetowej w tym czasie nie będzie zachwiana.
To nie tylko mit
Fullfillment to nie tylko mit, ale rzeczywistość, która jest faktem. Doskonałym przykładem są tacy usługodawcy jak Omnipack, Arvato czy też OEX E-Business. Podmioty, które na naszym rynku z powodzeniem działają od długiego czasu, a tym samym można liczyć na bardzo profesjonalną usługę.
W dobie współczesnej działalność sklepów internetowych jest coraz bardziej powszechna. Ich działania muszą być dobrze zorganizowane z uwagi na to, aby móc sprostać oczekiwaniom klientów jak również po to, aby móc nie pozostawać w tyle za konkurencją. Dlatego też usługi fullfillmentowe to nie tylko pewna opcja, ale jest to po prostu konieczność i udogodnienie. To jest profesjonalna organizacja strony magazynowej, strony wysyłkowej danej firmy.