Sukces Site Biznes 5 podstawowych zasad przy wyborze coacha biznesowego

5 podstawowych zasad przy wyborze coacha biznesowego

6 min read
0
1,098
biznes

Wielu przedsiębiorców nie chce prosić o pomoc, kiedy tego potrzebują. Przedsiębiorcy z natury są zazwyczaj samodzielnymi, niezależnymi podmiotami. Założyli firmę i traktują ją jak swoje dziecko. Wychodzą z założenia, że powinni wiedzieć, jak je „wychować.”

Jednak nikt z nas nie wie wszystkiego o rozwoju i zarządzaniu firmą. Czasami naprawdę warto szukać porady, ale jak wybrać osobę, która będzie potrafiła najlepiej doradzić Tobie i Twojej firmie?  Szukając coacha biznesowego, weź pod uwagę te pięć prostych, ale ważnych wskazówek:

 1.Niepowtarzalny charakter

Przede wszystkim skutecznym coachem musi być osoba o specyficznym charakterze. Musi być doskonałym profesjonalistą. Konsultant musi być gotów przedłożyć interesy klienta ponad swoimi.

Na przykład coach musi być skłonny poinformować klientów o rzeczach, które muszą usłyszeć, ale nie chcą – nawet jeśli to oznacza, że zostanie zwolniony.  Musi dbać o swoich klientów za wszelką cenę.

 2. Solidne doświadczenie

Dobry coach powinien mieć doświadczenie z wyzwaniami i możliwościami, z którymi borykają się firmy, w tym Twoja. Może nie zna Twojej konkretnej firmy lub branży, ale to, co coach wnosi, to doświadczenie w rozwiązywaniu generalnych problemów,  jakie miewają przedsiębiorcy.

 3. Kreatywne umiejętności rozwiązywania problemów

Coach, którego zaangażujesz, musi być wybitnym specjalistą od rozwiązywania problemów. W końcu coach ma za zadanie pomóc Ci z trudnościami, z którymi sam nie dajesz sobie rady.

Dobry konsultant ma znakomitą wiedzę analityczną i umiejętność szybkiej syntezy swoich myśli, umie wyciągać wnioski. Jest szybkim i efektywnym uczniem – pomysłowym i kreatywnym.

 4. Doskonałe umiejętności komunikacyjne

Dobry coach powinien być kontaktowy. Powinien posiadać niezwykle silne umiejętności komunikacyjne, zarówno ustne, jak i pisemne. Oczywiście komunikacja jest procesem dwukierunkowym. Być może jeszcze ważniejsza od jego zdolności mówienia uprzejmie i pisania wymownie, jest umiejętność słuchania.

Żaden coach nie będzie w stanie pomóc Ci poprawić kondycji Twojej firmy, dopóki nie będzie w pełni rozumieć wyzwań, przed którymi stajesz. A to nastąpi dopiero wtedy, gdy dokładnie Cię wysłucha.

 5. Doskonałe umiejętności interpersonalne

Aby coach biznesowy odnosił sukcesy, pomagając firmie, relacja będzie musiała się opierać na zaufaniu. Musisz czuć się komfortowo, ujawniając intymne szczegóły dotyczące Twojej firmy. Relacje między konsultantem a klientem przypominają relacje między lekarzem a pacjentem.

Jeżeli nie będziesz całkowicie szczery, coachowi będzie trudno pomóc Tobie i Twojej firmie.  Wybierz coacha, z którym można rozwinąć ten rodzaj profesjonalnych relacji.

Najlepiej jest wybierać kompetentne firmy, które mogą poszczycić się wieloma latami doświadczenia i dziesiątkami zadowolonych klientów. Jedną z takich firm jest Am Biznes z Poznania (www.ambiznes.pl). Sekretem jej skuteczności jest wykwalifikowana kadra, wyspecjalizowana w różnych obszarach tematycznych. Jeżeli Twoja firma zmaga się z przejściowymi problemami lub czujesz, że mogłaby funkcjonować jeszcze lepiej, ale nie wiesz, jak tego dokonać – skorzystaj z pomocy ekspertów z Am Biznes.

Załaduj więcej komentarzy
Load More By admin
Load More In Biznes
Comments are closed.

Sprawdź również

Przewodnik po szybkim rozwodzie – jak najszybciej zakończyć małżeństwo

Rozwód to nie tylko trudna decyzja, ale także proces, który może być emocjonalnie wyczerpu…